+48 261 839 630    centrum@ccj.wat.edu.pl    CCJ na FB

Skargi i odwołania

Odwołania

Klient ma prawo złożenia odwołania, do Dziekana Wydziału Logistyki WAT, w terminie jednego miesiąca od daty otrzymania decyzji wydanej przez Dyrektora CCJ w zakresie:

  • nie wydania, zawieszenia, cofnięcia certyfikacji oraz ograniczenia lub nie rozszerzenia zakresu certyfikacji,
  • niezadowalającego dla organizacji wyniku rozpatrzenia skargi,
  • negatywnej weryfikacji EMAS.

Odwołania rejestrowane są w Sekretariacie Dziekana oraz w "Rejestrze skarg i odwołań" prowadzonym przez Głównego Specjalistę ds. Jakości.

W oparciu o pisemną opinię Dziekana Wydziału Logistyki WAT, CCJ wdraża niezbędne korekcje i działania korygujące (o ile zachodzi taka konieczność), a po ich realizacji skuteczność działań oceniana jest przez Dziekana.

Klient pisemnie informowany jest przez Dziekana Wydziału Logistyki WAT o:

  • przyjęciu odwołania przez CCJ,
  • przebiegu, wyniku i zakończeniu procesu rozpatrywania odwołania.

Składanie, rozpatrywanie i podejmowanie decyzji w sprawie odwołań nie skutkuje żadnymi działaniami dyskryminującymi przeciwko zgłaszającemu odwołanie i/lub skargę.

W całym procesie rozpatrywania odwołań zapewnione są zasady zachowania poufności i bezstronności w odniesieniu do odwołującego i przedmiotu odwołania. W przypadku konieczności ujawnienia tych informacji stronie trzeciej lub na mocy prawa CCJ zobowiązuje się do uzyskania pisemnej zgody zainteresowanego klienta.

W przypadku nie rozstrzygnięcia zaistniałego sporu obowiązują zasady kodeksu cywilnego.

W przypadku uzasadnionych odwołań koszty postępowania ponosi CCJ, a w nieuzasadnionych przypadkach - Klient.

Skargi

Skargi od organizacji lub innych stron, wpływające do CCJ lub jednostki akredytacyjnej (PCA) mogą dotyczyć działalności:

  • certyfikacyjnej CCJ,
  • certyfikowanego przez CCJ klienta.

Dyrektor CCJ wyznacza osobę (nie zaangażowaną w sprawę będącą przedmiotem skargi) odpowiedzialną za analizę zasadności oraz przyczyn skargi. Do której zadań należy:

  • potwierdzenie przyjęcia skargi,
  • dokładne rozpatrzenie skargi,
  • zebranie i weryfikowanie wszystkich niezbędnych informacji do rozpatrzenia skargi,
  • określenie propozycji odpowiednich korekcji i działań korygujących,
  • powiadomienie certyfikowanej organizacji o złożonej skardze od jej klienta.

Dyrektor CCJ po przeglądzie i analizie dokumentów informuje składającego skargę o przebiegu, rezultacie i zakończeniu rozpatrzenia skargi (jeśli to możliwe).

Skargi dotyczące działalności organizacji certyfikowanych lub weryfikowanych (EMAS) przez CCJ są analizowane na podstawie zebranych informacji w CCJ i/lub, jeśli zajdzie taka potrzeba, oceniane w trakcie auditu w nadzorze lub specjalnego (z krótkim terminem powiadamiania).

Zapisy ze skarg składanych do organizacji certyfikowanych przez ich klientów są analizowane w ramach ocen systemów zarządzania dokonywanych przez CCJ.

Skargi rejestrowane są przez Głównego Specjalistę ds. Jakości w rejestrze "Skarg i odwołań".

W całym procesie rozpatrywania skargi zapewnia się zachowania poufności i bezstronności w odniesieniu do składającego skargę i przedmiotu skargi. W przypadku konieczności ujawnienia tych informacji stronie trzeciej lub na mocy prawa CCJ zobowiązuje się do uzyskania pisemnej zgody zainteresowanego klienta.

Składanie, rozpatrywanie i podejmowanie decyzji w sprawie skarg nie skutkuje żadnymi działaniami dyskryminującymi przeciwko zgłaszającemu skargę.


CCJ rozstrzyga razem z klientem i składającym skargę, czy, a jeśli tak jest, to w jakim stopniu, przedmiot skargi i jej rozwiązanie powinny być podane do publicznej wiadomości.